Penyampai radio dan pengacara, Fara Fauzana, 35, berdoa dan berusaha untuk menamatkan zaman bujangnya. Dia sememangnya percaya segala yan...

7:20 AM by Unknown

Penyampai radio dan pengacara, Fara Fauzana, 35, berdoa dan berusaha untuk menamatkan zaman bujangnya. Dia sememangnya percaya segala yang berlaku adalah perancangan dari Allah.


Malah, dia mengakui ada jejaka yang cuba mendekatinya tetapi kesibukan dan jadual kerja yang padat antara sebab pengenalan tersebut menjadi sukar.

“Di usia saya 35 tahun ini, saya selalu berfikir bahawa soal jodoh adalah perancangan dari Allah. Kalau saya ditakdirkan untuk tidak bersama lelaki dan saya hanyalah untuk menjaga kedua ibu bapa sampai bila-bila, i’m ok with it.

 “Saya tiada ada masalah jika ditakdirkan sebegitu malah, saya amat berbangga untuk menjaga ibu bapa saya. Sejujurnya bukan saya tidak mencuba dan saya ada berkawan tetapi kesibukan saya bekerja menyebabkan pengenalan itu jadi sukar.

“Soal jodoh ini saya hanya berserah kepada Allah dan sangat berharap perkara itu akan menjadi suatu hari nanti, Insya-Allah,” katanya ketika ditemui pada rakaman Muzik Muzik 30 di Studio C, Sri Pentas, semalam.

Tambah Fara lagi, keluarganya tidak pernah mendesak bertanyakan mengenai bila dia ingin menamatkan zaman bujang.

Terkini Fara baru sahaja diumumkan sebagai pengacara baru Muzik Muzik 30 menggantikan Scha Al-Yahya.

“Inilah peluang saya untuk mencuba sesuatu yang baru dan saya pula sangat suka mencuba sesuatu yang baru. Saya inginkan kepelbagaian dalam bidang pengacaraan,” kata Fara.

| Mangga Online |