Kuasa “Force” sudah pasti kuat apabila video gurauan mengenati watak filem Star Wars yang dirakamkan sekumpulan lelaki menjadi viral di da...

11:26 AM by Unknown
Kuasa “Force” sudah pasti kuat apabila video gurauan mengenati watak filem Star Wars yang dirakamkan sekumpulan lelaki menjadi viral di dalam media sosial.
Menjadikan pusat beli belah di ibu negara sebagai lokasi, video ‘Star Wars “The Force” Prank’, yang dimuat naik di laman web Facebook Aboi TV memperlihatkan “Jedi” menggunakan kuasanya untuk menumpaskan musuhnya.


Dalam klip video berdurasi dua minit, seorang lelaki yang memakai hud kepala dilihat menggunakan kuasa ghaib yang jelas untuk menolak dan menjatuhkan orang ramai dengan hanya menggunakan gelombang tangannya.
Video itu menunjukkan master Jedi berjalan di kalangan orang ramai di pusat beli belah dan menggunakan kuasa `force’ untuk menyingkirkan sesiapa yang berada di dalam laluannya.
Paparan ilmu hitam yang cukup dramatik itu mengejutkan sudah cukup mengejutkan orang ramai yang terpaku menyaksikannya apa yang berlaku di depan mata mereka.
Malah, ada juga pengunjung pusat beli belah yang dilihat lari menyelamatkan diri selepas menyaksikan orang ramai di sekelilingnya jatuh, selain seorang lelaki bergegas lari apabila sekumpulan lelaki yang menuruni tangga tiba-tiba rebah. Semua peringkat bahagian gurauan itu tidak dinafikan, berjaya.
Rakaman video yang dimuat naik pada Selasa lalu menerima 7,473 views dan 260 likes dalam Facebook dan 2,605 views dalam saluran kumpulan YouTube. Malah, kebanyakan mereka memuji kumpulan terbabit terhadap usaha mereka.
Pengguna Facebook, Azri Ace berkata, rakaman video tempatan itu setanding video gurauan lain di internet: “That is so above professional level guys! I’m expecting more surprise in your upcoming videos.” (Ini memang tahap profesional. Saya berharapkan akan ada lebih kejutan dalam video kamu yang akan datang).
Sementara itu, pengguna lain, Tengku Asmadi Tengku Mohamad berkata: “Whoaaa, I’m impressed. Great job guys.” (Whoooaaaa, saya kagum. Kerja yang hebat).
“The force is strong with this prank video (Kuasa force kuat dengan video prank ini),” ulas Sateshwaran Maniam.
Sekuel ketujuh Star Wars akan menjengah pawagam di seluruh pada Disember ini, dengan tayangan pembukaan di seluruh negara pada 17 Disember ini.
The Force Awaken Pasukan Awakens dibuat 30 tahun selepas The Return of the Jedi, dan meneruskan pengembaraan watak-watak terkenal seperti Luke Skywalker, Han Solo, Chewbacca dan Puteri Leia dalam peperangan mereka menentang kuasa-kuasa gelap galaksi.

- TheRakyatPost